۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

در اعتراض به شرایط نامناسب؛ روزه سیاسی زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین

امروز: زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به شرایط نامناسب این بند و همچنین انتقال بهمن احمدی‌امویی به سلول انفرادی، از روز گذشته روزه سیاسی گرفته‌اند.
بنابر گزارش‌ سایت کلمه، پس از اعمال فشارها و محدودیت‌های شدید بر زندانیان سیاسی جهت قطع ارتباط آنان با خارج از زندان و هم‌چنین شرایط نامناسب رفاهی و بهداشتی حاکم بر بند ۳۵۰، این زندانیان با نگارش نامه‌هایی به مسئولان زندان اعتراض کردند.
با این وجود‌، مسئولان زندان اوین نه تنها به اعتراض زندانیان سیاسی توجه نکردند، بلکه در یک اقدام تنبیهی، مدت زمان تماس تلفنی آنان را به دو دقیقه در روز کاهش داده و ” بهمن احمدی‌امویی”، روزنامه نگار زندانی را به سلول انفرادی منتقل کردند.
زیرزمین بند ۳۵۰ در دو هفته گذشته به محل نگه‌داری زندانیان سیاسی و به خصوص بازداشت‌شدگان اعتراضات پس از انتخابات تبدیل شده است. هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ زندانی در این بند نگه‌داری می‌شوند.
اکثر این افراد پس از ما‌ه‌ها نگهداری در بند۲۰۹ به این بند انتقال یافته‌اند.زندانیان سیاسی می‌گویند:” مقامات قضایی و امنیتی، بند ۳۵۰ را به شعبه ۲ بند ۲۰۹ تبدیل کرده‌اند و شرایط حاکم در این بند مشابه بند ۲۰۹ است.”
خانواده‌های شماری از زندانیان سیاسی حاضر در بند ۳۵۰ در روزهای گذشته با نگارش نامه‌ای خطاب به دادستان، نسبت به شرایط نگه‌داری زندانیانشان اعتراض کردند. در بخشی از این نامه آمده است:” در حالی که غذای بند ۳۵۰ زندان اوین بدون کیفیت و ناکافی است ،فروشگاه داخل زندان از فروش موادغذایی مناسب و موادی مانند میوه و سبزیجات به زندانی ها خودداری می کند.اگربرای آنها غذای مناسب فراهم نمی کنید حداقل اجازه بدهید که گاهی با پول خود غذا و میوه بخرند. غذای نامناسب با کیفیت بسیار پایین زندان نیز دلیلی بر طولانی مدت شدن بیماری آنان شده است. با خبر شده ایم در هفته چند بار فقط به آنها برنج سفید و یا حداکثر برنج به اضافه رب گوجه فرنگی به عنوان غذای اصلی داده می شود.این در حالی است که اکثر آنها هم بیمار هستند و هم به خاطر تحمل فشار پنج ماه زندان ضعیف و رنجور شده اند .ادامه این وضع سلامت آنها را بیشتر دچار مخاطره می کند.از سوی دیگر در بند ۳۵۰ اوین، تنها یک تلفن عمومی برای استفاده بیش از یکصد زندانی وجود دارد که موجب ایجاد محدودیت زیاد برای زندانیان در تماس با خانواده هایشان شده است.


هیچ نظری موجود نیست: