۱۳۹۲ بهمن ۳, پنجشنبه

محاكمه و دفاعيات عباس امير انتظام در دادگاه انقلاب

سه شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۰


جهت دانلود از لینک‌های زیر استفاده نمایید:
نسخه اینترنتی این کتاب در دسترس شما هموطنان عزیز قرار می‌گیرد.
دومین جلد از کتاب های عباس امیرانتظام با عنوان "آن سوی اتهام" به محاكمه و دفاعيات عباس امير انتظام در دادگاه انقلاب می پردازد. این کتاب بارها تجدید چاپ شد تا اینکه مجوز انتشار آن لغو گردید.
گزارش استمپل به وزارت امور خارجه امريكا، (( انتظام اشاره كرد كه شوراي انقلاب تصميمات سياسى كلى را مى گيرد ولي به تلاش هاي مسئولين سفارت تسليم نشد و اسامى اعضا را نگفت و گفت كه اين اطلاعات هنوز محرمانه هستند. وقتي كاردار از او در مورد وضع انقلاب جويا شد، انتظام بحث را به قرار دادهاى آمريكا منحرف كرد ...
در ضمن دولت ايران يك مشكل داخلي دارد و انتظام گفته اميدوار است آمريكا دخالتي نداشته باشد. دولت ايران دخالت قدرت هاى خارجى را نمى خواهد.)) (صفحات ۶۰ و ۶۱)
گزارش سفارت آمريكا در استكهلم به وزير خارجه واشنگتن: (( انتظام از روزهاىدانشجويىخود در بركلى، تحسين او از موفقيت هاى آمريكا- تأسف او از فساد سياست ۲۵ ساله آمريكا در ايران و تصميم او به بهبود روابط دو جانبه صحبت كرد. او بارها تكرار كرد كه روابط حسنه دوجانبه تنها در شرايط احترام متقابل، عدم دخالت در مسائل داخلى ايران و عدم تعرض به استقلال ايران ميسر است.)) (صفحه ۸۸ )
گزارش سفارت آمريكا در تهران به واشنگتن: (( كاردار در تاريخ ۱۳ اكتبر ملاقاتى با امير انتظام سفير ايران در سوئد كرد ...
قضاى مذاكره در ابتدا سرد بود ... انتظام در بيان نقطه نظر دولت فعلى ايران انعطاف پديرى از خود نشان نداد و نمى توانست با ديده اغماض از اين جرم آمريكا بگذرد كه اگر آمريكا مىخواهد روابطش را با ايران بهبود بخشد بايد يك روش اصلاحى در پيش گيرد.)) (صفحه ۱۱۷ )
كتاب اسناد لانه جاسوسى، شماره (۱۰ )




دادگاه انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰

عباس امیر انتظام در دادگاه انقلاب اسلامی سال 1360 - 9

عباس امیر انتظام در دادگاه انقلاب اسلامی سال 1360 -

هیچ نظری موجود نیست: