۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

سایه مقدسی، دانش آموز نخبه ایرانی که به دستور حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور برای مداوا به آلمان اعزام شده بود، به گفته پدرش به دلیل کارشکنی سرکنسول سفارت ایران در آلمان، درگذشت.

عکس

سایه مقدسی، دانش آموز نخبه ایرانی که به دستور حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور برای مداوا به آلمان اعزام شده بود، به گفته پدرش به دلیل کارشکنی سرکنسول سفارت ایران در آلمان، درگذشت. 

به گزارش سایت خرداد، محمد رضا مقدسی پدر سایه مقدسی، بامداد سه شنبه ۲۹ آوریل، خبر مرگ دختر خود را تایید کرد. 

محمد رضا مقدسی در مصاحبه‌ای گفت: «سایه تمام شد، سایه دیگر جان ندارد. صدای مرا به گوش مردم و مسئولان برسانید. ما به دستور رییس جمهور به آلمان اعزام شدیم اما کار شکنی‌های سرکنسول باعث شد، دخترم جانش را از دست بدهد. سایه امید داشت، ما هم امید داشتیم اما لجبازی‌های یک آدم، باعث شد، سایه از بین برود.» 

او با اشاره به آزمایش‌هایی که روزهای اول ورود به آلمان روی سایه انجام گرفت، اظهار داشت: «وقتی پزشکان پرونده سایه را بررسی کردند و آزمایشاتی انجام دادند به ما گفتند که زمان مناسبی او را رسانده‌اید و برای بیماری سایه درمان قطعی وجود دارد. پرفسور پی‌تر بادر، پزشک معالج سایه به ما گفت که آیندهٔ درمان سایه روشن است اما توقف درمان، همه چیز را خراب کرد.» 

سایه مقدسی دانش آموز شاعر از شهر مراغه‌ و عضو سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) به دستور حسن روحانی برای مداوای بیماری‌ای. ال. ال به آلمان اعزام شده بود. 

سرکنسول ایران در فرانکفورت با اینکه نامه رسمی آموزش و پرورش مبنی بر استخدام پدر سایه را دریافت کرده بود، حاضر به تنظیم قرارداد و در نظر گرفتن حق بیمه برای خانواده مقدسی نشد. او هزینه‌ بالای درمان سایه را دلیلی برای سرباز زدن از تنظیم قرداد و بیمه عنوان کرده است. 

سرکنسول ایران قبلا عنوان کرده بود که فقط به دستور مستقیم رییس جمهور و یا وزیر امور خارجه حاضر به تنظیم قرارداد است. 

بیمارستان فرانکفورت چهار هفته گذشته پس از بستری سایه به دلیل عدم دریافت بیمه، طبق قانون آلمان درمان را متوقف کرد و سایه مقدسی بعد از توقف درمان جان خود را از دست داد. 

پزشک معالج سایه این موضوع را تایید کرده و گفته بود: «درمان سایه به دلیل نداشتن بیمه، متوقف شده است.» 

سرکنسول ایران بعد از متوقف کردن روند درمان این دختر جوان ایرانی در آلمان گفته بود که وی را باید به ایران بفرستند. این اتفاق زمانی رخ داد که چهار ماه قبل پزشکان ایرانی از درمان وی ناامید شده بودند و اعلام کرده بودند که تخصص کافی برای درمان وی در ایران وجود ندارد. 

لازم به ذکر است حدود یک‌ماه قبل روند درمان سایه مقدسی متوقف شد تا این‌که بعد از رسانه‌ای شدن ماجرا، درمان، از سر گرفته شد اما به گفته‌ پدر سایه، بدن وی دیگر کم آورده بود. 

پدر این دانش آموز نخبه ایرانی اعلام کرده است که از سرکنسول ایران به قوه قضائیه و رئیس جمهوری ایران شکایت خواهد کرد. وی سرکنسول ایران را عامل مرگ فرزندش می‌داند.

هیچ نظری موجود نیست: