۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

دیوان عالی کشور حکم اعدام دو زندانی اهوازی را تایید کرد

دیوان عالی کشور حکم اعدام دو زندانی اهوازی را تایید کرد


خبرگزاری هرانا – حکم اعدام علی چبیشاط و سیدخالد موسوی دو زندانی فرهنگی اهوازی در دیوان عالی کشور به تایید رسید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام دو زندانی سیاسی اهوازی به نامهای علی چبیشاط و سید خالد موسوی، که از ۲۷ اسفند ماه سال ۹۲، توسط نیروهای اداره اطلاعات، از زندان فجر دزفول به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند، در دیوان عالی کشور به تایید رسید.
کریم دحیمی فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: «امروز خانواده‌های آن‌ها با خبر شدند که حکم اعدام آن‌ها در دیوان تایید شده است.»
وی در ادامه بیان داشت: «مقامات امنیتی از دادن هرگونه اطلاعاتی در مورد این دو زندانی سیاسی طفره می‌روند و خانواده‌های آن‌ها از روز انتقال تا کنون آن‌ها را ملاقات نکردند.»
گفتنی است، پیش‌تر وکیل این دو فعال عرب نیز از دادگاه انقلاب اهواز و اداره اطلاعات در خواست دیدار با موکلین خود نموده که مقامات قضائی و امنیتی درخواست وی را رد کردند. آقای «ترابی» حتى از نتیجه حکم صادره از دیوان عالی کشور اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. اما اخیراً خانواده‌ها با خبر شدند حکم اعدام تایید شده به اهواز رسیده است.
شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به ریاست «قاضی سید محمد باقر موسوی» برای «علی چبیشاط» و «سید خالد موسوی» احکام اعدام و برای یک نفر دیگر هم پرونده آن‌ها به نام «سلمان چایانی» ۲۵ سال حبس صادر کرده بود.
اتهام این افراد محاربه از طریق بمب گذاری در مسیر لوله گاز اعلام شده است، گفتنی است علی چبیشاط صاحب زمین کشاورزی است که بمب گذاری در مسیر لوله گاز که از زمین وی عبور می‌کرد انجام گرفته است.
این دو نفر به همراه چند نفر دیگر در تاریخ ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۱ توسط اداره اطلاعات شوش دستگیر شده و پس از ماه‌ها تحت فشارهای جسمی و روانی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز مجبور به «اعترافات» اجباری شده‌اند امری که بر خلاف تمام میثاق‌ها و کنوانسیون‌های بین المللی و حتى بر خلاف اصل ٣٨ قانون اساسی ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: