۱۳۹۳ خرداد ۱۲, دوشنبه

 درحالی که در ۱۰ روز گذشته رعد و برق آسمان بسیاری از مناطق ایران را فراگرفته است، اما عصر روز ۱۲ خردادماه، باد شدیدی در تهران و شهرهای اطراف وزید. این طوفان موجب قطع برق در برخی مناطق از جمله بلوار فردوس در غرب تهران، بخش هایی از یوسف آباد و بزرگراه کردستان شده است.
البته سازمان هواشناسی پیش بینی باد شدید برای مناطق مختلف ایران کرده بود. احد وظیفه مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی درباره طوفان امروز به خبرآنلاین گفت: پیش بینی ما برای برای رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید بود.
toofanshen.jpg
به گفته او این باد شدید در آذربایجان غربی،‌ شرقی، زنجان،‌ قزوین،‌ البرز، قم و تهران وزیده است: کم کم استان های سمنان، خراسان شمالی و رضوی هم درگیر می شوند. درواقع تمام استان های دامنه رشته کوه های البرز گرفتار باد شدید و رعد و برق هستند.
وظیفه درباره گرد و خاکی که همراه با این طوفان مشاهده می شود هم گفت: گرد و خاک این باد در نتیجه همرفتی سیستم است. این گرد و خاک محلی است و از جایی نیامده.

به گفته او این باد تا دو ساعت آینده (حدود ۸ شب) ادامه دارد: در برخی ناطق سرعت طوفان به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت (۳۰ متر بر ثانیه) هم می رسد.

هیچ نظری موجود نیست: