۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

حکم اعدام برای شيرين علم هولی بدوی است،


ديده‌بان حقوق بشر کردستان

27 دی 1388

خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر کردستان: حکم اعدام برای شيرين علم هولی زندانی سياسی کُرد از سوی دادگاه بدوی صادر شده و هنوز در دادگاه تجديدنظر مورد تاييد قرار نگرفته است.

به دنبال انتشار خبر صدور حکم اعدام برای شيرين علم هولی در دادگاه بدوی از سوی اين خبرگزاری، خبر ديگری مبنی بر تاييد اين حکم در دادگاه تجديدنظر و با حتی ارتقاء آن از حکم اوليه‌ی حبس ابد به حکم قطعی اعدام در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ديگر انتشار يافت.

با پيگيری‌های صورت گرفته از سوی خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر کردستان و تماس دوباره با وکيل اين زندانی سياسی صدور حکم اوليه اعدام در دادگاه بدوی مورد تاييد دوباره قرار می‌گيرد. همچنين تأکيد می‌گردد وکيل شيرين علم هولی که انتظار صدور چنين حکم سنگينی را برای موکل خود نداشته، در اعتراض به اين حکم درخواست تجديدنظر داده است.

اطلاعات تکميلی از حکم صادره عليه اين زندانی سياسی زن بدين شرح است:

شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی، شيرين علم هولی را به اتهام محاربه از طريق همکاری با «پژاک» با استناد به مواد ۱۸۶، ۱۸۷ و ۱۹۰ (بند ۲) قانون مجازات اسلامی به اعدام و در موردی ديگر به اتهام خروج غيرقانونی از مرز به استناد ماده ۳۴ قانون گذرنامه به تحمل دو سال حبس تعزيری محکوم کرده است. اين دادگاه در تاريخ ۲۸ آذر ماه سال جاری برگزار و حکم صادره در ۱۳ دی ماه به وکيل وی ابلاغ شده است.

شيرين علم هولی متولد ۱۳۶۰ و اهل روستای ديم قشلاق از توابع ماکو در استان آذربايجان غريی است. وی در تاريخ ۶ خرداد ۱۳۸۷ توسط مأموران امنيتی وابسته به سپاه پاسداران در تهران بازداشت و مدت ۲۱ روز را در بازداشتگاه سپاه گذراند. وی سپس به بند ۲۰۹ زندان اوين و پس از تحمل ۵ ماه، به بند عمومی نسوان منتقل شد و در حال حاضر در اين بند نگهداری می‌شود.

منبع: گویا نیوز

هیچ نظری موجود نیست: