۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

تهدید سه دانشجوی زندانی زن کرد به تجاوز جنسی

سه دانشجوی زن دانشگاه تهران به اسامی سروه ویسی، لیلا محمدی و پخشان عزیزی که بیش از 8 روز از اعتصاب غذای آنها در زندان میگذرد، از سوی نیروهای شکنجهگر اداره اطلاعات مورد شکنجه و آزار و اذیت و تهدید به تجاوز جنسی قرار گرفتند.

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۲ فوريه ۲۰۱۰

کوردستان و کوردنیوز: سه دانشجوی زن دانشگاه تهران به اسامی سروه ویسی، لیلا محمدی و پخشان عزیزی که بیش از 8 روز از اعتصاب غذای آنها در زندان میگذرد، از سوی نیروهای شکنجهگر اداره اطلاعات مورد شکنجه و آزار و اذیت و تهدید به تجاوز جنسی قرار گرفتند.
بنابر خبر رسیده به "کوردستان و کوردنیوز" این سه دانشجود زن کرد که بیش از 8 روز از اعتصاب غذای آنها به منظور اعتراض به بلاتکلیفی در بازداشت، میگذرد از سوی بازجویان اداره اطلاعات و همچنین مأمورین زندان اوین مورد هتاکی و ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.
بنا به گزارش منبع خبر، بازجوهای شنکجهگر اداره اطلاعات این دانشجویان زن کرد را تهدید نموده اند که در صورت عدم اعتراف آنها به اتهاماتشان همانند زندانیان بازداشگاه کهریزک مورد تجاوز جنسی قرار خواهند گرفت، این زندانیان همچنین در بازداشتگاه تهدید به مرگ شده اند.
این گزارش خبری همچنین افزود که نیروهای اداره اطلاعاتی در تلاش برای پایان دادن به اعتصاب غذای لیلا محمدی، پخشان عزیزی و سروه محمدی همچنین آنان را علیرغم ضعف جسمی و بیمار بودنشان روزانه به مدت چندین ساعت ایستاده نگه میدارند.
نیروهای اداره اطلاعات در ادامه اعمال فشارهای خود بر این زندانیان زن کرد آنان را تهدید کردهاند که در صورت عدم همکاری و اعتراف به اتهاماتشان، از اعمال فشار و اذیت و آزار خانوادههایشان خود را برحذر نخواهند داشت.
سروه ویسی ، لیلا محمدی و پخشان عزیزی 25 آبانماه در تجمع اعتراضی دانشجویان کرد دانشگاههای تهران در مقابل دانشکده حقوق تهران به حکم اعدام احسان فتاحیان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شده اند.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

حکومت اقلیم کردستان خواستار جبران خسارت وارده بر مناطق مرزی از جمهوری اسلامی شد
کوردستان و کوردنیوز: حکومت اقلیم کردستان طی درخواستی رسمی خواهان جبران خسارت از جمهوری اسلامی شد.
عبدلله آکره یی در مصاحبه با آژانس خبری "پیامنیر" اعلام کرد، حکومت اقلیم کردستان در مورد بمباران مناطق مرزی و جبران خسارات اهالی این منطقه چندین نامه رسمی را به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران ارسال داشته است که تاکنون جوابی دریافت نکردهایم.
آکره یی همچنین افزود،حکومت اقلیم کردستان وظیفه خود را به انجام رسانیده است و رسما خواستار جبران خسارات وارده بر مناطق مرزی کردستان شده است اکنون منتظریم که جمهوری اسلامی جواب خواستههای ما و مردم زیان متضرر مرزی را بدهد.

اعزام نیروهای ویژه به اشنویه
کوردستان و کوردنیوز: بنابر خبر رسیده به کمسیون تشکیلات داخلی حزب دمکرات کردستان شبهای 10م تا 12 بهمن ماه 20 خودرو نظامی حامل نیروهای ویژه و مسلح رژیم با لباسهای سیاه رنگ تحت تدابیر شدید امنیتی به شهر اشنویه اعزام داشته و در این شهر مستقر گردیدند.
گفته میشود این نیروها به منظور پیشگیری از احتمال اعتراضات مردمی در روز 22 بهمن دراین منطقه اعزام داشته شده اند

هیچ نظری موجود نیست: