۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

ویکیلیکس-ناصر هادیان جازی، دوست قدیمی احمدی نژاد: احمدی نژاد در گروگانگیری نقش و حضوری نداشته است پرينت گرفتن


AhmadiNejad-Hadian
در یکی از اسناد ویکی لیکس به دیدار ناصر هادیان جازی - که خود را دوست قدیمی احمدی نژاد می خواند - با مسئولان امریکایی در کسنولگری امریکا در دبی اشاره شده است. این سند در ۳ اکتبر سال ۲۰۰۵ تنظیم شده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR، در این سند آمده است: ناصر هادیان جازی (لطفا محافظت کنید) استاد حقوق  و علوم سیاسی شناخته شده در حلقه های دیده بان ایران، دیدگاه هایش را در مورد دوست دوران بچگی خود احمدی نژاد درمیان گذاشت.
وی برای شرکت در کنفرانسی در مورد روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس که توسط یک "تینک تنک"به نام مرکز پژوهشی خلیج(فارس) سازماندهی شده بود، به امارات آمده بود.
احمدی نژاد رفیق مدرسه
وی گفت: من با احمدی نژاد به دبستان رفتم و ارتباطم را از آن زمان با او حفظ کردم.
در ادامه این سند ویکی لیکس آمده است: اما این موضوع او را از حمایت اشکار از رفسنجانی متوقف نساخت. به این دلیل که به نظر او رفسنجانی در حوزه ی روابط خارجی از دیگر کاندیداها ماهرتر است.
هادیان گفت: من به صورت خصوصی به احمدی نژاد توصیه می کردم که کاندیدا نشود.
وی افزود: من در حال فکر بر روی نوشتن یک بیوگرافی در مورد احمدی نژاد هستم مخصوصا اینکه در خصوص گذشته ی او در نزد عموم اطلاعات کمی وجود دارد.
در اختیار گرفتن سفارت
هادیان گفت که دو رهبر تسخیر سفارت امریکا در سال ۱۹۷۹ یعنی محسن میردامادی و ابراهیم اصغرزاده به من گفته اند که احمدی نژاد در این قضیه نقش و حضوری نداشته است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR، ویکی لیکس نوشت: وی بدون اشاره به منابعش ادعا کرد که سابقه ی احمدی نژاد در سپاه تنها در زمینه ی مهندسی و برنامه ریزی لجستیکی بوده است نه کار برای سپاه قدس یا کار اطلاعاتی.

نسل جدید کهنه کاران جنگ
هادیان اصولگرایان را به چهار گروه تقسیم می کند: عمل گرا، سنتی،ایدئولوژیک و موقتی
وی می گوید که احمدی نژاد در اخرین گروه قرار دارد. او  گروه "موقتی" را انتقال نسل قدرت در ایران خواند.
در ادامه این سند آمده است: درصد زیادی از جوانان انقلابی در جنگ ایران و عراق جنگیدند و بیشتر آنها به جای ارتش به سپاه تازه تاسیس پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج پیوستند.
رئیس جمهور می خواهد در مورد موضوعات داخلی تمرکز کند
وی احمدی نژاد را یک پوپولیست خواند که اهداف اصلی او داخلی است: عدالت اجتماعی ، مبارزه با فساد ( مخصوصا مبارزه با پارتی بازی)و غیرمتمرکز سازی.
هادیان گفت: متاسفانه راه حل های  احمدی نژاد ساده انگارانه است.
وی گفت: من برخورد بر روی مسائل اجتماعی مثل لباس زنان و ارتباط زن و مرد در اجتماع را پیش بینی نمی کنم.
سیاست خارجی
هادیان در مورد عدم مهارت رئیس جمهور جدید در سیاست خارجی نگران است.
هادیان گفت که نزدیک ترین مشاوران سیاست خارجی احمدی نژاد مجتبی هاشمی ثمره  و سعید جلیلی هستند.
وی افزود: احمدی نژاد از مصباح یزدی باهوش تر است و فقط به رهبری (آیت الله خامنه ای) گوش می دهد.
هادیان با اشاره به رویکردهای احمدی نژاد می گوید "سران ایران بالاخره متوجه می شوند که ایران هنوز به رابطه با غرب نیاز دارد"
وی اضاغه کرد: فکر نمی کنم که این دولت تلاش کند که انقلاب را صادر کند و در میان جمعیت شیعه در کشورهای حاشیه خلیج فارس به تحرکاتی بپردازد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR، هادیان تصریح کرد: من سعی کرده ام که دولت را در مورد تاثیر لحن و برداشتن قدم های مثبت، متقاعد سازم .مثل ممنوع کردن شعار مرگ بر امریکا برای کاهش تنش و ...
در این سند آمده است: وی ادعا کرد که به او گفته شده است که دولت به تازگی آتش زدن پرچم امریکا را ممنوع کرده است.
ویکی لیکس نوشته: این د رحالی است که این اتفاق همچنان در ایران مرسوم است.
در ادامه این سند، هادیان در خصوص گرفتن ویزای امریکا و حضورش در سنا و ترس از بازگشت به ایران سخن می گوید.

هیچ نظری موجود نیست: