۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

هدفی دیگر از هدفها، برانداختن رژیم ایران: از افتضاحهای وزیر دفاع مستعفی انگلستان، یکی هم به «براندازی رژیم ایران» مربوط می شود:


۰۱,۰۸,۱۳۹۰
787_Adam_Werritty* در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱، روزنامه انگلیسی ایندپندنت فاش کرده است که:
شخصی بنام وریتی Werritty که از نزدیکان دکتر فوکس، وزیر دفاع مستعفی انگلستان، از نظر موساد، سازمان اطلاعات اسرائیل، بسی ارجمند است. او را کسی می داند که می تواند ترتیب دیدار با عالی ترین مقامات اسرائیل را بدهد. از جمله افتضاحهای دکتر فوکس، وزیر دفاع مستعفی انگلستان که فاش شده اند، یکی مربوط است به رابطه او با دکتر فوکس. این شخص چندین بار به ایران سفر کرده است. در ۲۰۰۷، همراه دکتر فوکس به ایران رفته است. آن زمان، فوکس وزیر دفاع در دولت سایه بود. وریتی، پیش و بعد از آن نیز به ایران رفته است. در سالهای اخیر، با گروههای مخالف رژیم جمهوری اسلامی در لندن و واشنگتن، چندین بار دیدار و گفتگو کرده است.
یک منبع دیپلماتیک به ایندپندنت گفت: وریتی چون از سفر ایران بازگشت، توسط اینتلیجنت سرویس در باره علل سفرهایش به ایران، مورد بازجوئی قرار گرفت. در سال ۲۰۰۹، وریتی که کمی هم فارسی صحبت می کند، در پرتکولیس هوس، دیداری، میان وزیر دفاع مستعفی و یک ایرانی که برای احمدی نژاد لابی گری می کند و روابط بسیار نزدیک با او دارد، ترتیب داد. و در فوریه سال جاری، وریتی دیدار دیگری ترتیب داد این بار میان دکتر فوکس، وزیر مستعفی، با ماتیو گولد Matthew Gould سفیر انگلستان در اسرائیل. این دیدار بهنگامی انجام شد که کنفرانسی در باره امنیت اسرائیل در هرزلیا، برپا بود که، در آن، در باب مجازاتها برضد ایران، گفتگو می شد. با آنکه وریتی هیچگونه مسئولیتی در وزارت دفاع انگلستان نداشته است، در کنفرانس حاضر بود. اسرائیلی ها او را «کارشناس ایران» و کسی می دانسته اند که می تواند اجتماعاتی با حضور بالاترین مقام ها ترتیب دهد.
وزارت خارجه انگلستان از سخن گفتن در باره فعالیتهای وریتی خودداری کرد. از قرار، او سیاستی غیر از سیاست رسمی حکومت انگلستان را در پیش گرفته بوده است: سیاست رسمی حکومت انگلیس جستن راه حل دیپلماتیک برای مشکلی است که برنامه اتمی ایران، از راه شورای امنیت سازمان ملل متحد است. اما وریتی در پی حل مشکل از راه براندازی رژیم ایران است. وریتی به وزارت دفاع انگلستان که از مهمترین وزارت خانه های انگلستان است، همه جور دسترسی داشته است. او در پی از میان برداشتن احمدی نژاد بوده است.
یک منبع وایت هال به ایندپندنت گفت: می پرسید وریتی در چه کار بوده است؟ او درکار حل مشکل اتمی ایران از راه تغییر رژیم بوده است. این تغییر رژیم فکر بس ابلهانه ای بوده است که تنها در سر او خانه داشته است.
چنین کاری می باید با موافقت حکومت انجام بگیرد. چنین موافقتی وجود نداشته است. ما نسبت به این اشخاص (شرکت کنندگان در براندازی) مسئولیت داریم. شما به مخالفان رژیم می باورانید که دولت انگلستان پشت سر آنها است و آنها را در معرض سرکوب شدید قرار می دهید. این کار مسئولیت نشناسی است.
انقلاب اسلامی: بدین سان، ارباب سیر تنها نیست. در انگلستان، نزدیک ترین کس به وزیر دفاع، «خود سر» سیاست اتخاذ می کند و بر آن می شود که «اپوزیسیون» وابسته و مأموران موساد و... را بکار سرنگونی رژیم مافیاهای نظامی – مالی بگیرد. با یک تفاوت مهم و آن این که، در انگلستان، وقتی افتضاح از پرده بیرون می افتد، وزیر و همکارانش مستعفی می شوند اما در ایران، آب از آب تکان نمی خورد.
بدین قرار، بطور مرتب، اقدامی در عرصه رابطه با قدرتهای خارجی، سبب شده است که ایران زیر ضربه های اقتصادی و نظامی قدرتهای خارجی قرار گیرد. گروگانگیری یکی از آن اقدام های یک «محفل خود سر!!» بود که هنوز که هنوز است، ایران دارد بهای سنگین آن را می پردازد:

هیچ نظری موجود نیست: