۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

صدور احکام سنگین و بی سابقه انضباطی برای دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

خبر نامه امیر کبیر- پنجشنبه، ۲۴ دي ۱۳۸۸

پس از حوادث و درگیری های روز سه شنبه ۸ دی ماه دانشگاه علم و صنعت ایران و گسیل سازماندهی شده لباس شخصی ها به این دانشگاه و ضرب و شتم دانشجویان، کمیته انضباطی دانشگاه اقدام به احضار ده ها دانشجوی این دانشگاه کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این کمیته با تماس با منزل دانشجویان از آن ها برای دریافت نامه احضار به کمیته دعوت کرده و از فردای آن روز (چهارشنبه ۹ دی) جلسات دفاع دانشجویان تشکیل شد و در پی آن احکام سنگین و بی سابقه برای دانشجویان این دانشگاه صادر گردید.

بعد از احضار ده ها دانشجوی این دانشگاه تا کنون برای حداقل ۱۳ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت حکم ۲ ترم تعلیق با احتساب سنوات (برای همه ی آن ها) صادر شده است.

لازم به ذکر است این احکام ۲ ترم تعلیق با احتساب سنوات برای ترم جاری و نیمسال دوم ۸۹-۸۸ است که طبق قانون این کمیته نمی تواند بعد از گذشت دو سوم از ترم با صدور حکم دانشجویان را از تحصیل در آن ترم محروم نمایند.

نکته جالب در این احضارها و احکام بی سابقه این است که اکثر این دانشجویان از فعالین این دانشگاه نبوده و دانشجویان عادی و ورودی های جدید اکثریت آن ها را تشکیل می دادند.

این احکام بی سابقه در پی برپایی تظاهرات گسترده ی دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت در ۱۶ آذر ماه است که در آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان شرکت داشتند.

لازم به ذکر است یکشنبه ۲۰ دی، ۵۶ تن از اساتید دانشگاه علم و صنعت در نامه ای سرگشاده خطاب به ریاست این دانشگاه نسبت به احضارهای گسترده ی دانشجویان و صدور احکام بی سابقه و سنگین برای دانشجویان و همچنین ورود افراد غیردانشگاهی به این دانشگاه در هشتم دی ماه اعتراض کرده و خواستار آن شدند که همه دانشجویان علی الخصوص دانشجویانی که حکم کمیته انضباطی دریافت کرده اند بتوانند در فضایی آرام و بدون تشویش بر سر امتحانات خود حاضر شوند.

هیچ نظری موجود نیست: