۱۳۹۲ خرداد ۹, پنجشنبه

متوسط سن زنان خیابانی به 17 تا 18 سال رسیده است

متوسط سن زنان خیابانی به 17 تا 18 سال رسیده است


شهرزادنیوز:تعداد زنان خیابانی در جمهوری اسلامی افزایش یافته و متوسط سن این افراد که قبلاً ً 30 سال بوده، اکنون به 17 تا 18 سال رسیده است.
به گزارش قانون، افزایش فقر و عدم توانایی تأمین مایحتاج زندگی، افزایش آمار طلاق و بی‌ سر وسامانی، بحران معنویت و کمرنگ شدن هنجارهای دینی و باورهای مدنی و معنوی و داغ بودن بازار کسب و کار زنان خیابانی از عوامل افزایش این پدیده به شمار می آیند.
بهشید ارفع‌نیا، وکیل پایه یک دادگستری، در مورد این که زنان خیابانی این روزها تبدیل به معضلی برای جامعه شده‌اند، گفت: این معضل (زنان خیابانی) در قانون جرم محسوب نمی‌شود، زیرا اصولا نوعی بیماری است؛ پس باید دنبال درمانی برای این مشکل باشیم.
به گفته وی، بعضی از عوامل اجتماعی باعث پایین‌ آمدن متوسط سنی این زنان شده است. مثلا محرومیت‌های جنسی که برای پسران وجود دارد یا مثلا دختر و پسری که در خیابان با هم صحبت می‌کنند چرا باید سر از کلانتری در بیاورند. حتی گاهی اوقات اتفاق افتاده که این دو نفر نامزد هستند و صحبت عادی می‌کنند، ولی نمی‌توانند ثابت کنند و به کلانتری فرستاده می‌شوند.
این حقوقدان همچنین گفت که متاسفانه همیشه در این زمینه خانم‌ها مقصر اصلی معرفی می‌شوند. همواره از زنان به عنوان بانی این عمل زشت یاد شده است و هیچ‌گاه از مردان به عنوان متقاضی این کار صحبتی به میان نیامده است.
وی در بخشی دیگر با اشاره به نبود امنیت برای زنان در سطح شهر گفت که گاهی اوقات به خانم‌های محجبه هم رحم نکرده و مزاحمت‌هایی برای آنان به وجود می‌آورند. خانم‌ها از این جهت در خیابان امنیت ندارند.
وی تصریح کرد که ابتدا افراد برای ارضای تمایلات جنسی و گاهی فقر به این عمل روی می‌آورند، ولی بعدها لذت جسمانی از بین می‌رود و آزار جنسی مطرح می‌شود.
به گفته وی اصولاً برای زنان خیابانی قانون خاصی وجود ندارد و نمی‌توان تحت این عنوان زنانی را که دچار چنین مصیبتی می‌شوند، مجازات کرد.

هیچ نظری موجود نیست: