۱۳۹۳ مرداد ۱۶, پنجشنبه

انفجار مقبره امام زاده ها و حسینیه ها توسط گروه اسلام داعش


23_32490823_
همانطور که در ویدئو شاهد هستیم اعضای گروه اسلامی تندرو داعش با بمب گذاری و تخریب اماکنی که در مذهب شیعه به نوعی مقدس به حساب میاید،آنها را اماکن شرک میخواند واین اقدام  خود آن را مبارزه با شرک و بت پرستی اعلام میکند.در ابتدای ویدئو هم شاهد این هستیم که با بمبگذاری در مکانی که مشهور به مقام حسن عسکری امام یازدهم شیعیان میباشد آن مکان را تخریب میکنند. 
نکته قابل توجه در این ویدئو گوینده به زبان عربی حدیثی از محمد پیام آور مسلمانان  نقل میکند که گفته است لعنت خدا بر یهودیان و مسیحیان که باید اماکن آنها و مقبره آنها را تخریب کرد، خبری هم در مورد به آتش کشیدن یک کلیسای ۱۸۰۰ ساله شهر موصل و در چند روز گذشته هم مقبره یونس پیامبر را نیز با بمب گذاری تخریب کردند،که یونس پیامبری بود در سده ۸ پیش از میلاد مسیح از شمال الناصرة که به دستور خدا به نینوا، پایتخت آشور مسافرت کرد. او پنجمین پیغمبر از دوازده پیامبر کوچک بنی‌اسرائیل پسر امتای و از نوادگان زبولون بود. وی در زمان پادشاهی رحبعام دوم می‌زیست و پیروزی‌های قوم یهود را پیشگویی کرد. از نظر یهودیان یونس پیامبر بود ولی یهودی نبود
لازم به ذکر است این گروه تند رو به شدت با همه تفکرات و باورهای مذهبی به غیر از اسلام سنی مشکل دارد و آنها را شرک میداند و خواهان گسترش برقراری شریعت اسلام در جهان میباشد که با گسترش چنین تفکری انسانیت رو به زوال خواهد رفت .
فعالیت نظامی داعش نخست در سوریه آغاز شد. داعش که از گروه‌های تندرو جدا شده‌بود موفق شد بخش‌هایی از شمال سوریه را تصرف کند و تقریبا سراسر استان رقه را تصاحب نماید.در اینجا میتوانید یکی از اولین جنایات این گروه تندرو اسلامی را در رقه که منجر به مصلوب شدن یک شهروند مسیحی سوری شد ملاحظه کنید  و همچنینجنایتی درد ناک که علیه ارامنه ساکن در شهر کساب واقع درشمالغربی  سوریه در استان لاذقیه بود مشاهده کنید سپس همزمان با اقدام نظامی در سوریه به عراق حمله کرد و موفق شد رمادی و فلوجه مرکز استان انبار را در عراق بگیرد. در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی) داعش با گسترش اقدام نظامی خویش توانست موصل دومین شهر عراق را تصرف کند و بخش زیادی از خاک عراق را نیز به دست آورد، از جمله تکریت. سپس در سوریه نیز پیشروی کرد و منطقه‌هایی که دست دیگر مخالفان نظام سوریه در استان‌های دیرالزور و حسکه بود را به دست آورد. تا تیرماه (ژوئیه) حدود یک سوم خاک سوریه در تصرف داعش بوده‌است و بخش‌های زیادی از عراق را نیز در دست دارد. بیشتر بخش‌های نفت‌خیز سوریه و بسیاری از نفت‌خیز عراق را داعش در اختیار دارد. البته فعالیت‌های داعش تنها به سوریه و عراق محدود نمی‌شود و فعالیت‌هایی از او در اردن گزارش شده‌است، همچنین به دولت لبنان اعلان جنگ کرده‌است.
داعش که پس از گرفتن موصل بیانیهٔ تشکیل خلافت اسلامی با خلیفگی ابوبکر بغدادی را صادر کرد و فعالیت‌های حکومتی خود را که از پیش بیشتر در سوریه آغاز شده‌بود گسترش داد (از جملهٔ این اقدام‌ها چاپ اسکناس با واحد دینار داعش و گذرنامه، درست کردن پلیس، صدور نفت، راه‌اندازی شبکهٔ تلویزیون، برگزاری گشت‌های گردشگری است)؛ نام خود را از «دولت اسلامی عراق و شام» به «دولت اسلامی» تغییر داد. داعشی‌ها که نخست‌وزیر دارند و استاندار و برخی دیگر سمت‌های حکومتی را تشکیل داده‌اند، قانون‌هایی سختگیرانه دارند و مجازات‌های سنگینی قرار داده‌اند.
اخبآری هم در مورد تجاوز جنسی به زنان و دختران مسیحی توسط اعضای داعش موجود میباشد چرا که با تصرف مناطقی که در جمع ساکنان آن مسیحیان هم زندگی میکنند  با وضع قوانین  آنها را ملزم به پرداخت خراج میکند و در صورت پرداخت نشدن به زنان و دختران آنها تجاوز میکنند .


هیچ نظری موجود نیست: