۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

2 زندانی ديگر برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان اوين منتقل شدند


بنابه گزارشات رسيده از بند 6 زندان گوهردشت کرج ، 2 زندانی صبح امروز ازبند 6 زندان گوهردشت کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان اوين منتقل شدند.
زندانيانی که صبح امروز از بند 6 زندان گوهردشت برای اجرای حکم اعدام به سلولهای افرادی زندان اوين منتقل شدند به نام های زير می باشند:
زندانی محمد حسن بری 25 ساله ، و بيش از 3 سال در سالن 17 بند 6 زندان گوهردشت بسر می برد او به اتهام قتل محکوم به مرگ شده است.
زندانی علی علمی 35 ساله ،متاهل و دارای 3 فرزند می باشد،بيش از 2 سال در سالن 17 بند 6 در زندان بسر می برد. او به اتهام قتل به مرگ محکوم شده بود.گفته می شود بدليل دفاع از همسرش و ممانعت از تعرض به او ،مهاجم به قتل رسيد.
اجرای احکام اعدام های دست جمعی در شرايطی که نارضايتهای عمومی نسبت به سرکوب خونين و دستگيريهای گسترده و شکنجه های وحشيانه جسمی ،جنسی و روحی که در موارد متعددی منجر به جان باختن زندانيان سياسی شده است ، رو به افزايش است . و از طرفی در آستانۀ تدارک اعتراض گسترده 13 آبان مردم ايران ،ولی فقيه علی خامنه ای را سخت به هراس انداخته است. لذا برای ايجاد فضای رعب و وحشت در ميان مردم اقدام به اعدام کودکان ،زنان و اعدام های گروهی می زنند .
اعدام زندانيان سياسي،کودکان،سنکسار و اعدام های گروهی به تاييد و بدستور رئيس قوۀ قضائيه صادق لاريجانی که توسط ولی فقيه علی خامنه ای منصوب شده است به اجرا در می آيد.اين اعدام ها بر خلاف قوانين و معاهدات بين المللی و حقوق اوليۀ بشری است که ولی فقيه ملزم به اجرای آن است. اين اعمال جنايت عليه بشريت محسوب می شود که آمرين و عاملين آن می بايست مورد پيگرد و به مجازات برسند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،اعدام های گروهی که با اهداف سياسی و برای ايجاد رعب و وحشت در جامعه به اجرا در می آيد را محکوم می کند واز کميسر عالی حقوق بشر و مراجع بين المللی برای نجات جان انسانها در ايران و پايان دادن به بی عملی بين المللی خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم را به شورای امنيت سازمان ملل است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
28 مهر 1388 برابر با 20 اکتبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر

http://hrdai.blogspot.com
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: