۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

گزارش تکمیلی از اعتراض گسترده دانشجویان پلی تکنیک به حامیان کودتاچیان

برنامه انجمن اسلامی جعلی پلی تكنیك (وابسته به طیف غیردانشجویی شیراز) به صحنه انتقاد صریح و اعتراض دانشجویان تبدیل شد.

به گزارش خبرنامه امیركبیر در برنامه دیروز اكبر اعلمی (نماینده سابق مجلس) و شخصی به نام قره باغی كه خود را تحلیل گر سیاسی معرفی می كرد به عنوان سخنران حضور داشتند.

اعلمی پیش از شروع سخنان خود با اشاره به عدم شركت كوچك زاده،‌ رسایی و طلایی در جلسه، گفت كه قصد ترك جلسه را داشته اما به احترام دانشجویان از این كار منصرف شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود دوربین های فیلم برداری حراست و نیروهای امنیتی، گفت كه حتی در زمان رژیم سابق نیز چنین جو امنیتی بر دانشگاه ها حاكم نبود. اعلمی سپس خواستار بر چیده شدن همه دوربین ها از سطح سالن شد كه در نهایت نیروهای حراست مجبور شدند فیلم برداری را متوقف كنند.

قره باغی در پاسخ به دانشجویان كه شعار می دادند "دروغگو، دروغگو، ‌شصت و سه درصدت كو؟" مدعی شد كه رای شصت و سه درصدی احمدی ن‍ژاد در دور سوم سفرهای استانی وی خود را نشان خواهد داد. وی همچنین در واكنش به شعار "نه غزه،‌ نه لبنان،‌ جانم فدای ایران" جنبش سبز را به همسویی با امریكا و اسراییل متهم كرد و مدعی شد اگر این جریان بر كشور حاكم شود پای سربازان امریكایی و اسرا‌ییلی به كشور باز خواهد شد!

وی همچنین مدعی شد كه صدا و سیما در 16 سال اخیر محل ظهور و بروز جریان اصلاحات بوده و مدیران این سازمان نیز اصولگرا نبوده اند!

سپس نوبت به سخنرانی اعلمی رسید. هنگامی كه مجری برنامه وی را "دكتر" خطاب كرد،‌ اعلمی پاسخ داد: "خوشبختانه در كشور ما تا زمانی كه دكتر كردان و رحیمی هستند، مدرك دكترا به ما نمی‌رسد".

اعلمی در پاسخ به سخنان قره باغی در مورد مسئله فلسطین و اسراییل گفت اگر شهیدان همت و باكری اكنون زنده بودند و در كشور به روی مردم خودمان گلوله شلیك می‌شد، آیا این شهیدان اولویت را به دفاع از هموطنان خود می‌دادند و یا از مردم ایران غفلت كرده و توجه خود را به فلسطین معطوف می‌كردند؟"

اعلمی با انتقاد از روند كلی انتخابات گفت تا كنون تنها دو انتخابات واقعی و آزاد در كشور برگزار شده است.

وی همچنین با انتقاد از عملكرد مغرضانه و جناحی شورای نگهبان و تركیب نامتوازن آن، به حمایت علنی جنتی و یزدی از احمدی نژاد و عضویت الهام در دولت اشاره كرد و شورای نگهبان را فاقد صلاحیت داوری در مورد انتخابات دانست. به گزارش خبرنامه امیرکبیر در این هنگام دانشجویان شعار دادند "جنتی،‌ جنتی، تو دشمن ملتی". اعلمی هم ادامه داد: "من هم به اندازه شما از جنتی متنفرم".

سپس قره باغی در سخنانش به دفاع از عملكرد جنتی پرداخت و مدعی شد كه دلیل دشمنی عده ای با جنتی،‌ وفاداری وی به عهدش با امام خمینی است.

وی در ادامه انتقاد از عملكرد اصلاح طلبان در دوره هاشمی و خاتمی پرداخت و مدعی شد افرادی كه در دفتر مطالعات استراتژیك ریاست جمهوری در دوره هاشمی كار می كرده اند، با پول نفت گوگوش را برای اجرای كنسرت به امریكا فرستاده اند!

در ادامه اعلمی ضمن اشاره به سوابق جنتی پرسید: " آن زمان كه مردم در راهپیمایی‌های انقلاب به خیابان‌ها می‌آمدند، جنتی كجا بود؟"

وی در واكنش به شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" كه از سوی عده معدودی از نیروهای بسیجی سر داده می شد گفت: "من با اصل این شعار مشكل دارم. چه كسی گفته مرگ بر ضد ولایت فقیه؟ چرا نمی گویید مرگ بر ضد امام علی؟ چرا نمی گویید مرگ بر ضد امام حسین؟"

به گزارش خبرنامه امیرکبیر وقتی موضوع كهریزك مطرح شد قره باغی كه سعی می كرد به نوعی مرتضوی را از دست داشتن در رسوایی كهریزك تبرئه كند مدعی شد: "یك قاضی طرفدار موسوی كهریزك را به مرتضوی پیشنهاد داد و مرتضوی نیز این مسئله را پذیرفت".

وی در ادامه در سخنانی جالب توجه از دولت دهه شصت موسوی به دلیل سركوب مردم، تراشیدن موی مردان در خیابان ها و زدن زنجیر با مردم انتقاد كرد. وی همچنین از توقیف روزنامه ها در دولت موسوی و هاشمی انتقاد كرد. قره باغی مشخص نكرد كه نظرش در مورد اقدامات دولت احمدی نژاد مانند گشت ارشاد، برخوردهای صورت گرفته در طرح برخورد با اراذل و اوباش، برخوردهای خونین صورت گرفته با مردم در روزهای بعد از انتخابات،‌ توقیف فله ای مطبوعات و بازداشت و حبس روزنامه نگاران چیست.

گفتنی است در جریان مراسم در چند نوبت نیروهای بسیجی قصد درگیری با دانشجویان به قصد ارعاب آنان را داشتند كه با هوشیاری و خونسردی دانشجویان ناكام ماندند. این افراد وقتی از ایجاد درگیری ناامید شدند به فیلم برداری و عكس برداری از چهره دانشجویان معترض و ایجاد اخلال در سخنرانی اعلمی پرداختند.

در نهایت برنامه انجمن اسلامی جعلی با مفتضح شدن نیروهای بسیجی و حامی احمدی نژاد و اعتراض پرشور دانشجویان به دولت كودتا در میان شعارهای "مرگ بر دیكتاتور" دانشجویان پایان یافت.

لازم به توضیح است انجمن جعلی طیف شیراز که مورد حمایت نیروهای امنیتی قرار دارد از سالها پیش توسط وزارت علوم به وجود آمد تا با موازی سازی سعی شود تا با انجمن های اسلامی منتخب دانشجویان مقابله شود.

لازم به ذکر است انجمن اسلامی منتخب دانشجویان پلی تكنیك در دو بیانیه اخیر خود به كودتاچیان در مورد ورود به پلی تكنیك هشدار داده بود و به صراحت اعلام كرده بود كه در صورت ادامه فشارها بر دانشجویان، دانشگاه را تبدیل به كابوسی برای حاكمان خواهد كرد.

روز گذشته همچنین همزمان با اعتراض های دانشجویان، دانشجویان اولین شماره خبرنامه انجمن اسلامی پلی تکنیک در سال تحصیلی جاری را نیز در بین دانشجویان توزیع کردند.

توزیع خبرنامه انجمن اسلامی پلی تکنیک در سال تحصیلی جدید علیرغم تمامی فشارها و تهدیدها بر علیه فعالین دانشجویی و علیرغم احضارهای گسترده دانشجویان به کمیته انضباطی دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت.











هیچ نظری موجود نیست: