۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

دستگيری همسر يکی از بازاريان شناخته شده بازار تهران

بنابه گزارشات رسيده ، خانم مريم النگی همسر محسن دکمه چی از بازاريان شناخته شده بازار تهران هفتۀ گذشته با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به بند 209 زندان اوين منتقل گرديد.
خانم مريم النگی 48 ساله روز يکشنبه 19 مهرماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به بند 209 زندان اوين منتقل گرديد .در يورش به منزل آقای دکمه چی 5 نفر از مامورين وزارت اطلاعات شرکت داشتند که 3 نفر از آنها مرد و 2 نفر ديگر مامور زن بودند.مامورين وزارت اطلاعات حوالی ساعت 11:30 به منزل آقای دکمه چی يورش بردند و تا ساعت 13:45 مشغول بازرسی از تمامی نقاط منزل آنها بودند،بازرسی و حشيانه و غير انسانی بود که باعث تخريب بعضی از وسائل منزل آنها گرديد . همزمان با بازرسی يکی از مامورين وزارت اطلاعات از تمامی نقاط خانه و فرزند آقای دکمه چی فيلمبرداری می کرد.
مامورين وزارت اطلاعات وسائل شخصی اين خانواده را جمع آوری کردند و با خود بردند از جملۀ آنها آلبوم عکس خانوادگي،مدارک شخصي،سی. دی آموزش زبان و دسته چک آنها بود.
خانم النگی و فرزندش توسط سر بازجوی وزارت اطلاعات که با نام مستعار علوی است تهديد به بازداشت شده بود. روش رذيلانه و غير انسانی که مامورين وزارت اطلاعات بکار می برد دستگيری اعضای خانواده برای تحت فشار قرار دادن زندانيان سياسی است.خانم النگی از ناراحتی جسمی رنج می برد و به او حتی اجازه بردن داروهايش داده نشد. همچنين از زمان دستگيری وی تا به حال هيچ خبری از وضعيت و شرايطش در دست نيست
لازم به يادآوری است همسر ايشان آقای محسن دکمه چی 52 ساله و از بازاريان شناخته شده بازار تهران 16 شهريور ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات به محل کسب ايشان دستگير و به بند 209 زندان اوين منتقل گرديد.از زمان انتقال او به بند 209 تا به حال از وضعيت و شرايط وی هيچ خبری در دست نيست
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، يورش به منازل و دستگيری اعضای خانواده برای تحت فشار قرار دادن زندانيان سياسی را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی برای پايان دادن به جنايت عليه بشريت در ايران خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شورای امنيت سازمان ملل است .
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
28 مهر 1388 برابر با 20 اکتبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر
http://hrdai.blogspot.com
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com


هیچ نظری موجود نیست: