۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

بازداشتگاه مرصاد کجاست؟

آبان :

وبلاگ هفت تير

شايد اکثر شهروندان تهرانی با عبور از ميدان هفت تير ساختمان بزرگ و نسبتا زيبايی در ضلع شمالی اين ميدان مشاهده کرده باشند ، اين ساختمان که سالها ساختن و اتمام آن بطول انجاميده در ابتدا توسط يکی از برجسازان معروف تهران بنام حدادی سنگ بنايش گذاشته شد تا که در سال 1379 در پرونده ای که برای وی مفتوح شد از سوی قوه قضائيه توقيف گرديده و در سال 1380 نيز به وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح برای احداث فروشگاه اتکا واگذار شد .
در سال 1386 نيز درحاليکه ساخت آن به اتمام رسيده بودوزارت دفاع مالکيت آنرا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار می نمايد .
اما اين بنای نسبتا وسيع که ظاهر زيبايش باطن پليدش را پنهان نموده مدت يکسال است که بازداشتگاهی است بنام مرصاد و بر اساس اطلاعات رسيده ظرفيت پذيرش 300 زندانی انفرادی و يکهزار نفر متهم در بندهای عموميش را دارد .
در بالای اين بازداشتگاه سه ديش مخابراتی وجود دارد که از آنها برای ارتباطات استفاده می شود، البته اينکه آيا از اين ساختمان هم برای پرتاب پارازيت استفاده می شود يا خير هنوز اطلاعی نيست ، در گرداگرد اين ساختمان دوربين های کنترل مدار بسته ايکس سی و شش وجود دارد که بالاترين زاويه ديد و کيفيت را دارد .
اين بازداشتگاه سه طبقه می باشد و چهار طبقه نيز در زير زمين دارد . مجاری ورود و خروج متهمان و پرسنل آن در دو کوچه بالا و پائين ساختمان و سه پلاک آنورتر بنا می باشد که در عکسهای ماهواره ای بوضوح قابل ديد است . اين بازداشتگاه هم اکنون در اختيار سپاه محمد رسول الله تهران است که زير نظر سردار عراقی می باشد ، پيش از اين خبرهايی از حضور و دخالت نقدی در بازداشت و بازجويی از متهمان بسيج می آمد تا که خبر انتصاب نقدی به فرماندهی سازمان بسيج آن اخبار تائيد نشده را تائيد نموده .
نقدی با سوابق بی شماری ازاحداث بازداشتگاههای بی نام نشان و بازجويی و شکنجه از متهمان مواجه هست و اکنون هم بازداشتگاهی با اين وسعت و حتما مجهز در اختيارش هست .
گفته می شود بازداشتگاه کهريزک بخاطر آنکه هواکش نداشته و استاندارد نبوده تعطيل شده ! اما اين بازداشتگاه با توجه به عکسهايش ظاهرا هم سيستم تهويه مطبوع دارد و هم ظرفيت مناسب پس آقايان با خيال راحت به کارشان ادامه می دهند

هیچ نظری موجود نیست: