۱۳۹۳ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

افشای اسناد فروش خرس توسط مدیرکل محیط زیست گیلان!

537384_274فعالان در تبعيد: يک کارشناس محيط زيست از فروش يک قلاده خرس ماده يکساله، توسط مديرکل سابق محيط زيست گيلان، به يک باغ وحش خصوصى در بابلسر، خبر داد.
بنا بر اطلاع “کمپين صلح فعالان در تبعيد”، کوروش خزلى با انتشار اسنادى از فروش يک قلاده خرس ماده به اين باغ وحش، جهت توليد مثل و بقاى نسل، را سندسازى خوانده و تاکيد کرد که سن توليد نسل براى خرس ۵ الى ۶ سالگى است اما اين خرس ماده فقط يک سال داشته و عملا مشخص مى شود اين ادعاى مطرح شده کذب است.
اين کارشناس ارشد محيط زيست، در گفتگو با مشرق، گفت: اين اقدام درحالى انجام شده که سازمان محيط زيست بر اساس قانون اجازه واگذارى حيوانات به غير را ندارد.
طبق اين گزارش فروش اين خرس يکساله، پس از برکنارى عبدوس، مدير کل محيط زيست گيلان، افشا شده است.
گزارش حاکى از آن است که در سال قبل دو قلاده خرس نر و ماده از سوى اداره کل محيط زيست استان گيلان به باغ پرندگان رشت به مديريت بهزاد ماهرو، تحويل داده شد که در وضعيت بسيار اسفناکى بسر ميبردند. و نهايتا خرس ماده که معمولا از سن ۵ الى ۶ سالگى آماده جفت گيرى ميشوند در سن ١ سالگى به باغ وحش بابل فروخته شد.
کوروش خزلى، فعال محيط زيست، مى گويد: برابر نامه مورخ ۹٢.٢.٢۴ آقاى عبدوس به سازمان محيط زيست، مبنى بر واگذارى يک قلاده خرس ماده به باغ وحش بابل مازندران، بدون اخذ مجوز از سازمان، خرس نامبرده به باغ وحش مذکور فروخته شد و خرس نر همچنان در باغ پرندگان رشت در شرايط بسيار غير انسانى نگهدارى ميشود.
وى اظهار داشت: باغ پرندگان سنخيتى براى نگهدارى حيوان چهار پا را ندارد اما خرس ماده همچنان در اين باغ در شرايط بسيار بدى و در يک قفس کوچک نگهدارى مى شود در حاليکه تا کنون بايد اين خرس رها سازى مى شد.
خزلى گفت: عبدوس مدير سابق اداره کل محيط زيست گيلان ادعا کرده بود که خرس ماده فاقد جفت بوده که مدارک نشان مى دهد که اين ادعا نيز دروغ و کذب محض است.
اين کارشناس ارشد محيط زيست افزود: همچنين اسناد و مدارکى که خرس ماده توسط باغ وحش بابلسر تحويل گرفته شده نيز وجود دارد و اين موضوع در نامه مورخ ۹٢.٢.٢۶ از سوى مسئول باغ وحش بابلسر تاييد شده است.
وى اظهار داشت: در حال حاضر خرس ماده همچنان در باغ وحش بابلسر و در شرايط بد و قفس کوچک نگهدارى مى شود و اين موضوع بايد از سوى مسئولان سازمان محيط زيست رسيدگى شود.
اسناد و مدارک اداری خرید و فروش خرسها :
537383_842
مجوز انتقال خرس:537385_441
رسید دریافت خرس:
537386_445
تصویر فضای تنگ خرس ماده در باغ وحش پرندگان:
537384_274

هیچ نظری موجود نیست: