۱۳۹۳ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

نماینده مجلس ایران: ۴ مرزبان آزاد شده باید تنبیه شوند

https://tavaana.org/sites/default/files/marzbanazadi_1000.jpg


نماینده مجلس ایران: ۴ مرزبان آزاد شده باید تنبیه شوند



اسماعیل کوثری از فرماندهان سپاه در دوره جنگ ایران و عراق بوده و اینک نماینده تهران در مجلس است
اسماعیل کوثری از نمایندگان اصولگرای مجلس ایران گفته است که چهار مرزبان گروگان گرفته شده ایرانی که دیروز با کمک مقام های محلی و مذهبی سیستان و بلوچستان آزاد شدند، باید به دلیل تخلف از وظایف، تنبیه شوند.
آقای کوثری به خبرگزاری کلیک خانه ملت وابسته به مجلس ایران گفته "تنبیه برای این است که در زمان انجام وظیفه، دیگر این تخلفات تکرار نشود."
پنج مرزبان ایرانی ۱۶ بهمن سال گذشته خورشیدی در نواحی مرزی سیستان و بلوچستان توسط جیش العدل ربوده شدند. چهار نفر از این مرزبان ها دیروز آزاد شدند. جیش العدل پیشتر گفته بود یکی از مرزبان ها را "اعدام" کرده اما مقام های ایرانی می گویند هنوز نمی توانند این موضوع را تایید یا تکذیب کنند.
اسماعیل کوثری از فرماندهان سپاه در زمان جنگ ایران و عراق بوده است. او اکنون نماینده تهران و رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس است. آقای کوثری به خواب بودن مرزبان ها در زمان گروگان گرفته شدن اشاره کرده و گفته "من بودم به جای برخورداری از خدمات آزادگی (اصطلاحی که ایران به اسرای جنگی‌اش می‌دهد)، آنها را تنبیه می‌کردم تا در زمان انجام وظیفه دیگر این تخلفات را تکرار نکنند."
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌ جمعه اهل سنت زاهدان و از برجسته‌ترین روحانیون سنی در ایران دیروز درباره مذاکرات منتهی به آزادی چهار نفراز مرزبانان ایرانی گفته بود "بنده یک جلد قرآن مجید به همراه پیغامی که حاوی آزادی گروگان‌ها بود، فرستادم."
به گفته مولوی عبدالحمید، گروه جیش‌العدل در ازای رها کردن گروگان‌ها خواهان آزادی بعضی زندانیان بودند، اما در نهایت "به احترام کلام‌الله مجید و حرمت علما و مردم" مرزبانان را آزاد کردند.

هیچ نظری موجود نیست: