۱۳۹۲ اسفند ۲۲, پنجشنبه

اکراین جبهه اروپایی رویارویی دو بلوک سرمایه داری جهانی
 عباس منصوران
این بخش از نوشتار پژوهشی ارواسیا به سبب اشغال «کریمه»به وسبله ارتش روسیه و بحران در اکراین، به موضوع بحران در این منطقه می پردازد. افزون بر 6 سال پیش تا کنون به پدیده دوگین، گایدر جمال (حیدر) و پوتین و پروژه ارواسیا پرداخته ایم. سال پیش تا کنون،  9 نوشتار در باره ارواسیا و نقش دوگین و کارگزارانش مانند رجب صفراف ها، الهه کولایی ها، مهدی سنایی ها، محقق دامادها([i]) ووو  به یاد کمونیست نامی کارل لیبکنشت و به نام وی نگاشته شد. تازگی هاست که رسانه های غربی در آستانه رودرویی بلوک غرب و ارواسیا، از مفهومی به نام ارواسیا نام می برند. از سوی دیگر، گویی بسیاری از نیروهای سیاسی ما به ویژه بسیاری از سوسیالیست ها که در نادیده گرفتن و نشنیدن مفاهیم و هنر واژگون سازی مفاهیم، پافشاری شگفتی دارند، ارواسیا را هنوز ندیده اند!   آنان، ذهنیتی که در دنیای مجازی درگردش است را سرخوش تا از آنچه به طور عینی در جهان مادی می گذرد بی خبری بمانند. دهن کنش پذیر، همانند ذهن آکسیون گرا، البته که کوچکترین توجه ای به موضوع خلاقیت، تحلیل و نقد ندارد. چنین فرهنگی، ارواسیا را که با سرانجام جهان موجود سرو کا ر دارد، مسئله اش نیست؛ گویی اگر دنیا را آب ببرد، لابد اینان را خواب ربوده است. بسیاری از دوستان که در بهترین حالت در ژورنالیسم ارزان و ملال آور و تکراری همچنان سرگرم و سرگردانند، البته که برایشان به مفاهیم تازه پرداختن و آفرینش و نقد و کشف، دشوار است. کاش بدل می ساختیم، که به هر روی ساختن است، اما متاسفانه واژگونه سازیم.
این نوشتارها  تا کنون از آنجا که غریب می آمد، از همان شماره نخست تا کنون شاید که در لایه زیرترین «مطالب رسیده» به اراده، همچنان مهجور مانده باشد.([ii])
در پیشگفتارهای  شماره های پیشن آمده است:
این نوشتارِ پژوهشی برای نخستین بار به پروژه‌ی روند شکل‌گیری قطب اروپا – آسیا می‌پردازد. نوتزاریسم رؤیای «امپراتوری» دیرینه‌ای که پیوسته پس از فروپاشی آغاز سوسیالیسم شورایی، جنگ سرد و فروپاشی بلوک «سوسیالیسم دولتی»، اکنون، قطبی در برابر دیگری قطب جهانی سرمایه‌ جاری بوده است، محور تز ارواسیا می‌باشد. این قطب به ویژه با ظهور پوتین در نیمه نیمه دوم سال 2000، به بازسازی خود پرداخته است، در حالی که با دوران بوریس یلتسین، در کشورهای بلوک شرق، با شوک درمانی مکتب فریدمن، نولیبرالیسم اقتصادی حاکم گردید،


[i]   آیت الله سید مصطفی محقق داماد و حلقه‌اش، عنصر معنوی  اوراسیا و ایدئولوگ و اتاق فکر سید علی خامنه‌ای و حکومت سرمایه در ایران می باشند. محقق داماد، از جمله عضویت در شورای عالی قضایی، و ریاست سازمان بازرسی کل کشوربه ظاهر در حالیکه اکنون، در هیچ یک از ارگانهای حکومتی، مسئولیت آشکاری ندارد، اما از جمله چند عنصرکلیدی حاکمیت به شمار می رود. محقق داماد با همدستی غلامرضا اعوانی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، و خانم دکتر شهین اعوانی، رضا داوری اردکانی، کریم مجتهدی و...، در سیاست گذاری ها، تربیت کادرهای سیاسی، ایدئولوژیست، و اینتلجنسیای حکومتی، هماهنگی با دوگین  و کرملین، نقش اساسی در تداوم حاکمیت اسلامی سرمایه و سیه روزی جامعه دارند. او  مکمل مصباح یزدی و با ماسک روحانی نظام است. روحی که در روح الله دمیده شده بود و در روحانی هویدا شد، بدون صورتک  در آیت الله حجتی و احمد خاتمی پشت تریبونهای نماز جامعه تعزیه می گرداند، در محقق داماد، کفن سهروردی را از گور تاریخ به سر می کشد. او در سهروردی، برای دوگین علوفه می جوید.
 
[ii]   این گلایه شامل همه سایت ها از جمله سایت پیام سایت خبری حزب کمونیست ایران، نمی شود. از دست اندرکاران سایت ها و دوستانی که در بازتاب این نوشتارها همراهی داشته اند، سپاسگزارم.
ادامه‌ی مطلب را در لینک زیر بخوانید

هیچ نظری موجود نیست: